Επωνυμία: | ΤΣΙΛΙΩΡΗ ΕΛΕΝΗ |
---|---|
Διακριτικός τίτλος: | ΕΚΦΡΑΣΗ & ΛΟΓΟΣ |
Κατηγορία: | ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ |
Πόλη: | ΝΈΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ |
Διεύθυνση: | ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΛΟΦΟΥ 79 Α |
ΤΚ: | 14121 |
Νομός: | ΑΤΤΙΚΗΣ |
Τηλέφωνο: | 2102849674 |
Φαξ: | 2102849674 |
Κινητό: | 6977787021 |
Υπεύθυνος: | ΤΣΙΛΙΩΡΗ ΕΛΕΝΗ |
Email: | info@ekfrasikailogos.gr |
Website: | www.ekfrasikailogos.gr |
Δραστηριότητα: | ΛΟΓΟΠΑΙΔΙΚΟΙ, ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ, ΕΡΓΟ, ΨΥΧΟ |
Ημερομηνία τελευταίας τροποποίησης | 17/11/2022 |
Η απελευθέρωση του παιδιού σας από τις δυσκολίες του, δεν είναι μια ευχή. Είναι το αποτέλεσμα 10ετούς εμπειρίας μας, με σύγχρονες μεθόδους, διαγνώσεις και αποκαταστάσεις.
Δυσπραξία Ο όρος δυσπραξία αναφέρεται σε παιδιά και δηλώνει μια διαταραχή του κινητικού συντονισμού που επηρρεάζει την ικανότητά τους να εκτελούν εκούσιες μυικές κινήσεις. Είναι συχνότερη στα αγόρια από ότι στα κορίτσια, και αποτελεί μια ξεχωριστή διαταραχή , που εντοπίζεται στον κινητικό προγραμματισμό, δηλαδή στην λειτουργία του εγκεφάλου να συντονίζει μια σειρά από μυικές κινήσεις για την εκτέλεση μιας ηθελημένης πράξης. Όταν πρόκειται για ακούσιες κινήσεις, τότε οι ίδιοι μύες λειτουργούν φυσιολογικά. Δεν αναφερόμαστε λοιπόν σε νευρομυικές βλάβες, αλλά σε διαταραχή της ανάπτυξης περιοχών του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για τον «προγραμματισμό» και τον συντονισμό λεπτών και περίπλοκων χειρισμών.
Εξελικτικές διαταραχές ομιλίας Εξελικτικές γλωσσικές διαταραχές Τραυλισμός Δυσλεξία Μαθησιακές δυσκολίες Διαταραχές του αυτιστικού φάσματος Δυσπλασίες της στοματικής κοιλότητας και δυσφωνίες Αρθριτικές διαταραχές Νευρογενης γλωσσικές διαταραχές - Αφασία Νευρογενεις δυσφωνίες Δυσφαγία Νοητική υστέρηση Σύνδρομα Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής - υπερκινητικοτητα Πρώιμη εντατική παρέμβαση σε παιδιά με αυτισμό ΑΒΑ( Αισθητηριακή ολοκλήρωση (sensory integration) Δραματοθεραπεια και χοροθεραπεια Αγχώδης διαταραχές και φοβίες Τεστ επεγγελματικου προσανατολισμου Τεστ σχολικης ετοιμοτητας
Τραυλισμός Νευρογενής διαταραχές - Αφασία Δυσφωνίες - Φωνοθεραπεία Ταχυλαλία Κατάθλιψη Διαταραχές πρόληψης τροφής Αγχώδης διαταραχές και φοβίες Συμβουλευτική ζευγαριών Συμβουλευτική γονέων
Ακολουθώντας μια πολιτική προληπτικών ελέγχων, υλοποιούμε σε συνεργασία με τα νηπιαγωγεία και τους παιδικούς σταθμούς, προγράμματα ανιχνευτικού ελέγχου για δυσκολίες στο λόγο και την ομιλία σε παιδιά ηλικίας 3-6 χρόνων. ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ: •η εξέλιξη της ομιλίας •η κατανόηση του λόγου •η έκφραση του λόγου •η επικοινωνιακή λειτουργία Ο έλεγχος αποσκοπεί: •στον εντοπισμό των παιδιών με αργή εξέλιξη στο λόγο και στην ομιλία •στην έγκαιρη διάγνωση πιθανών δυσκολιών •στη συστηματική καταγραφή της εξελικτικής πορείας του λόγου και της ομιλίας των παιδιών •στην υπόδειξη του καταλληλότερου τρόπου και χρόνου παρέμβασης •στην καθοδήγηση των γονέων σε τρόπους προώθησης της γλωσσικής ανάπτυξης •στη συνεργασία των λογοθεραπευτών με τους παιδαγωγούς για την κάλυψη των ιδιαιτέρων αναγκών κάθε παιδιού Διαδικασία: Η διαδικασία που ακολουθείται σε κάθε πλαίσιο είναι διαφορετική, αποφασίζεται από κοινού με το διευθυντή του πλαισίου με βάση τις ανάγκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε χώρου. Καταβάλλεται ιδιαίτερη προσπάθεια στο σχεδιασμό, ώστε να ενσωματωθεί η ανιχνευτική διαδικασία στην καθημερινή λειτουργία του πλαισίου, για την απρόσκοπτη λειτουργία των παιδαγωγικών προγραμμάτων, αλλά και για την αξιολόγηση των παιδιών, με μη παρεμβατικό τρόπο. Φάσεις: Οι φάσεις που ακολουθούνται συνήθως είναι: •διατύπωση και καταγραφή των αναγκών του πλαισίου •σχεδιασμός της ανιχνευτικής διαδικασίας σε συνεργασία με τη διεύθυνση του πλαισίου •συνάντηση-ομιλία ευαισθητοποίησης των γονέων και παρουσίαση του ανιχνευτικού προγράμματος •υποβολή δήλωσης ενδιαφέροντος για το πρόγραμμα από τους γονείς •συμμετοχή των θεραπευτών στις παιδαγωγικές δραστηριότητες και συνεργασία με τους παιδαγωγούς ή ψυχολόγους του πλαισίου για τον εντοπισμό των παιδιών με πιθανές δυσκολίες •λήψη ιστορικού μέσω ερωτηματολογίου από τους γονείς •ανιχνευτικός έλεγχος των παιδιών που θα εντοπιστούν •ενημέρωση των γονέων σε ιδιαίτερο ραντεβού και διατύπωση προτάσεων •καθοδήγηση των παιδαγωγών για κάθε παιδί ξεχωριστά Εάν διευθύνετε ή εργάζεστε σε ένα νηπιαγωγείο ή παιδικό σταθμό και ενδιαφέρεστε για τον ανιχνευτικό έλεγχο των παιδιών σας, επικοινωνήστε, για μία ολοκληρωμένη πρόταση ή για μία ενημερωτική ομιλία προς τους γονείς και τους παιδαγωγούς. Η μετάβαση από τον προφορικό στο γραπτό λόγο είναι μία κρίσιμη φάση στη ζωή του παιδιού και σημαντική για την υπόλοιπη σχολική ζωή του. Ο βαθμός της ετοιμότητας του παιδιού για αυτή την μετάβαση καθορίζει και την ευκολία με την οποία το παιδί θα κάνει αυτό το πέρασμα. Η επιστημονική ομάδα του ΕΚΦΡΑΣΗ & ΛΟΓΟΣ είναι σε θέση να ελέγξει με εγκυρότητα την ετοιμότητα του παιδιού να δεχτεί διδασκαλία ανάγνωσης και γραφής. Ελέγχονται: Η εξέλιξη του λόγου και της ομιλίας (Προφορικός και γραπτός λόγος αποτελούν δύο όψεις του γλωσσικού συστήματος.Δυσκολίες στον προφορικό λόγο "προβάλλονται" στον γραπτό λόγο) ΟΙ δεξιότητες φωνολογικής επίγνωσης. (έρευνες αποδεικνύουν ότι ο βαθμός κατάκτησης αυτών των δεξιοτήτων μπορεί ασφαλώς να αξιοποιηθεί σαν προγνωστικός παράγων δυσκολιών στο γραπτό λόγο) Άλλες δεξιότητες που σχετίζονται με την κατάκτηση του μηχανισμού ανάγνωσης και γραφής όπως είναι για παράδειγμα ο οπτικοκινητικός συντονισμός, οι γραφοκινητικές δεξιότητες ή άμεση ακουστική και οπτική μνήμη, η οπτική διάκριση κ.λ.π. Ο βαθμός συνειδητοποίησης της επικοινωνιακής λειτουργίας του γραπτού λόγου και των συμβάσεων του γραπτού λόγου
Ένα ευρύς όρος που καλύπτει πολλές και διαφορετικές διαταραχές με κοινό χαρακτηριστικό τις δυσκολίες στην επικοινωνιακή αλληλεπίδραση. Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος Επικοινωνιακές διαταραχές που σχετίζονται με δυσκολίες στη χρήση της γλώσσας, στην κατανόηση του συμβολισμού των γλωσσικών μηνυμάτων, στην κατανόηση των κοινωνικών κανόνων, στην αντίληψη και εφαρμογή κανόνων κοινωνικής και επικοινωνιακής αλληλεπίδρασης, στην κατεύθυνση της προσοχής προς συγκεκριμένα ερεθίσματα, στην πρόσληψη και επεξεργασία ερεθισμάτων. Η συμπτωματολογία διαφέρει ως προς το είδος και τη σοβαρότητα. Μπορεί να αφορά στον γλωσσικό, γνωστικό, κοινωνικό και επικοινωνιακό τομέα, με πολλές διαγνωστικές υποκατηγορίες και ξεχωριστά σύνδρομα, υπό τον γενικό όρο ‘’αυτιστικό φάσμα’’. Διαγνωστικές κατηγορίες: •Πραγματολογική Γλωσσική Διαταραχή •Διάχυτη Επικοινωνιακή Διαταραχή •Σύνδρομο Asperger (αυτισμός υψηλής λειτουργικότητας) •Αυτισμός Παρέχουμε: •διερεύνηση της επικοινωνιακής δυσκολίας με εξειδικευμένα διαγνωστικά εργαλεία-δοκιμασίες •συνεργασία με ειδικευμένους παιδοψυχιάτρους και ψυχολόγους για διαγνωστικούς και θεραπευτικούς σκοπούς •θεραπεία με κατάλληλα προσαρμοσμένο θεραπευτικό υλικό •υποστήριξη της επικοινωνίας με το γλωσσικό πρόγραμμα ΜΑΚΑΤΟΝ •ειδίκευση στις μεθόδους TEACH , PECS και ΑΒΑ •υποστήριξη της επικοινωνίας μέσω ανταλλαγής συμβόλων-μηνυμάτων •χρήση ηλεκτρονικών ή συμβατικών μέσων (βιβλία-πίνακες) εναλλακτικής επικοινωνίας •επιλογή του καταλληλότερου συστήματος συμβόλων (Makaton, PECS, Rebus) για κάθε παιδί •εξατομικευμένο θεραπευτικό και επικοινωνιακό υλικό κατασκευασμένο για κάθε παιδί ειδικά •θεραπεία υποβοηθούμενη από ηλεκτρονικούς υπολογιστές •παροχή υποστηρικτικού υλικού για τους γονείς μέσω της ιστοσελίδας μας •καθοδήγηση – εκπαίδευση των γονέων για την υποστήριξη του παιδιού στο σπίτι •στενή συνεργασία με τους παιδαγωγούς και παροχή υλικού για το εκπαιδευτικό πλαίσιο του παιδιού •εκπαίδευση των παιδαγωγών και των βοηθών όπου είναι απαραίτητο •παρακολούθηση από ομάδα λογοπεδικών και αναθεώρηση του προγράμματος θεραπείας ανά τακτά διαστήματα •συνεργασία με εξειδικευμένους ειδικούς: ειδικούς παιδαγωγούς, εργοθεραπευτές, ψυχολόγους, ψυχιάτρους για την αντιμετώπιση των συνολικών αναγκών κάθε παιδιού
Το κέντρο ημέρας για παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού ΕΚΦΡΑΣΗ & ΛΟΓΟΣ΄΄ , παρέχει θεραπευτική αντιμετώπιση και στην πρώιμη παρέμβαση.
συμβουλευτική είναι η συνεργασία των γονέων με έναν ψυχοθεραπευτή με σκοπό να βοηθήσουν στη βελτίωση της ψυχοσυναισθηματικής κατάστασης του παιδιού και κατά συνέπεια της συμπεριφοράς του. Κάθε παιδί στη γέννηση του φέρει ένα συγκεκριμένο γενετικό υλικό. Αυτό το υλικό, σε συνδυασμό με τις επιδράσεις που δέχεται από το περιβάλλον κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του, είναι που θα διαμορφώσουν την προσωπικότητα του.
Συχνά τα παιδιά έχουν δυσκολίες στην ομιλία και στο λόγο. Τα χρόνια τα πιο καθοριστικά για την εξέλιξη της ομιλίας και του λόγου ενός παιδιού είναι από 1½ έως 4½ χρόνων. Στην ομιλία και στο λόγο, όπως και σε όλους τους ψυχοβιολογικούς τομείς, κάθε άτομο έχει το δικό του ρυθμό εξέλιξης. 'Έτσι, ένα παιδί π.χ. μπορεί να περπατήσει σε ηλικία 10 μηνών και ένα άλλο στους 16 μήνες, χωρίς αυτό αναγκαστικά να σημαίνει ότι το πρώτο είναι πιο ώριμο, πιο έξυπνο. Υπάρχουν όμως ορισμένα χρονικά όρια που αν το παιδί τα περάσει, οι γονείς, ή αυτοί που ασχολούνται με το παιδί, πρέπει να ζητήσουν τη γνώμη του ειδικού. Αν η ομιλία και ο λόγος ενός παιδιού υστερούν σημαντικά από το επίπεδο της ομιλίας και του λόγου των παιδιών της ηλικίας του δεν πρέπει να πούμε "δεν πειράζει, μικρό είναι θα μιλήσει αργότερα". Η καλή λεκτική επικοινωνία με τους άλλους είναι απαραίτητη για την ομαλή συναισθηματική και κοινωνική εξέλιξη του παιδιού. Όπως επίσης και πολλά ψυχολογικά προβλήματα εκδηλώνονται με δυσκολίες στην ομιλία και στο λόγο.
Παγκόσμια Ομοσπονδία Εργοθεραπευτών: «Η Εργοθεραπεία είναι η θεραπεία σωματικών και ψυχοκινητικών διαταραχών μέσω ειδικά επιλεγμένων διαταραχών με σκοπό να βοηθήσει τα άτομα να επιτύχουν το μέγιστο επίπεδο λειτουργικότητας και ανεξαρτησίας σε όλες τις πλευρές τις ζωής τους». (W.F.O.T., 1994). Βασικό εργαλείο της Εργοθεραπείας είναι η σκόπιμη δραστηριότητα. Η χρήση της, ως θεραπευτικό μέσο, έχει σαν στόχο την βελτίωση της λειτουργικότητας του παιδιού ώστε να αλληλεπιδρά με το περιβάλλον στην καθημερινή του ζωή, στο σπίτι και στο σχολείο.
1. Είναι το παιδί σας ιδιαίτερα ευαίσθητο στην αφή; [...] ΝΑΙ [...] ΟΧΙ Δεν έβρισκε πάντα την αφή να είναι ηρεμιστική ή ευχάριστη ως νήπιο Ενοχλείται περισσότερο από άλλα παιδιά στην ίδια ηλικία από ένα πλύσιμο σαμπουάν ή προσώπου Αντιδρά αρνητικά σε ένα κούρεμα μαλλιών ή κόψιμο νυχιών Είναι πολύ ευερέθιστο στις διάφορες υφές υφασμάτων Είναι πολύ ιδιότροπος για τον ιματισμό, π.χ., απεχθάνεται τα περιλαίμια (κολάρα πουκαμίσων) , ενοχλείται από τις ετικέτες, συχνά παραπονιέται για τις κάλτσες, τα παλτά, ή τα καπέλα προτιμά μόνο το χαλαρό ιματισμό Δεν είναι άνετο με τα μακριά μανίκια ή τα εσώρουχα προτιμά όσο το δυνατόν λιγότερο ιματισμό Προτιμά τα μακριά μανίκια και τα εσώρουχα, ακόμη και στο θερμό καιρό Αποφεύγει τις ακατάστατες δραστηριότητες όπως η ζύμη παιχνιδιού, ο άργιλος, οι πίτες λάσπης, οι δαχτυλομπογιές και το μαγείρεμα Έχει υπερβολική αντίδραση στον πόνο Έχει ελάχιστη αντίδραση στον πόνο Τείνει να αποσύρεται από μια ομάδα, ή να χτυπήσει ή να σπρώξει άλλους σε μια ομάδα είναι οξύθυμο αν το ζορίσουν
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την παρακάτω φόρμα για να στείλετε απευθείας ένα μήνυμα στο Μέλος του BusinessClub.gr στου οποίου τη σελίδα βρίσκεστε αυτή τη στιγμή.