ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ Είναι η επιστήμη που φέρει την ευθύνη της πρόληψης, αξιολόγησης, θεραπείας και επιστημονικής μελέτης της ανθρώπινης επικοινωνίας και διαταραχών που συνδέονται με αυτήν. Μέσα σ’ αυτό το γενικό πλαίσιο περικλείει όλες τις λειτουργίες που έχουν σχέση με την κατανόηση και την έκφραση του προφορικού και γραπτού λόγου καθώς και τις κατάλληλες μορφές μη λεκτικής επικοινωνίας.
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ Είναι η επιστήμη που φέρει την ευθύνη της πρόληψης, αξιολόγησης, θεραπείας και επιστημονικής μελέτης της ανθρώπινης επικοινωνίας και διαταραχών που συνδέονται με αυτήν. Μέσα σ’ αυτό το γενικό πλαίσιο περικλείει όλες τις λειτουργίες που έχουν σχέση με την κατανόηση και την έκφραση του προφορικού και γραπτού λόγου καθώς και τις κατάλληλες μορφές μη λεκτικής επικοινωνίας. Περιγραφή των διαταραχών. Οι διαταραχές που εμπίπτουν στο πεδίο δράσης του Λογοπεδικού είναι αυτές, που έχουν σχέση με την ομιλία και τον λόγο. Δυο από τις πλέον πολύπλοκες και εξελισσόμενες πλευρές τις εγκεφαλικής λειτουργίας, καθώς και με την ακουστική, την οπτική, την γνωστική συμπεριλαμβανομένης και της μάθησης – την προφορική, την μυϊκή, την αναπνευστική και την φωνητική λειτουργία και την κατάποση. Οι διαταραχές μπορεί να είναι απλές ή πολύπλοκες όταν εμπλέκονται διαταραχές επικοινωνίας. Ο ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΠΕΔΙΚΟΥ Ο Λογοπεδικός παρεμβαίνει σε πρόσωπα κάθε ηλικίας, με τα ακόλουθα προβλήματα στη γλώσσα που αναφέρονται •Διαταραχές άρθρωσης και φωνητικές διαταραχές. •Διαταραχές ροής της ομιλίας, όπως τραυλισμός, ταχυλαλία κ.α. •Διαταραχές φωνής, λειτουργικής, οργανικής ή μετατραυματικής αιτιολογίας, εκ γενετής ή επίκτητες (αφωνία, δυσφωνία, εφηβοφωνίας, κ.α). •Οισοφαγοφωνία μετά από λαρυγγεκτομή. •Γλωσσικές διαταραχές (αναπτυξιακές και άλλες): -Ως προς τη δομή (φωνολογικό, συντακτικό, μορφολογικό επίπεδο) -Ως προς το περιεχόμενο (σημασιολογικό επίπεδο) -Ως προς τη χρήση (πραγματολογικό επίπεδο) •Διαταραχές του γραπτού λόγου (ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: (δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσγραφία κ.α.) •Διαταραχές της λογικής και μαθησιακής κρίσης. •Αφασίες, δυσφασίες παιδιών και ενηλίκων (Εγκεφαλικά επεισόδια, κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις) •Νευρογενείς διαταραχές του λόγου και της ομιλίας (δυσαρθρίες), που μπορεί να οφείλονται σε εκφυλιστικές νόσους του κεντρικού νευρικού συστήματος, (Σκλήρυνση κατά πλάκας, νόσο του νευρώνα, κ.α) •Ρινολαλιές •Σχιστιών χειλέων, υπερώας. •Επιβραδύνσεις στη γλωσσική εξέλιξη και ψυχοκινητική ανωριμότητα. •Υπερκινητικό σύνδρομο. •Επικοινωνιακές δυσλειτουργίες και διαταραχές. Κάθε γλωσσικό πρόβλημα με κεντρική αιτιολογία τις αισθητηριακές βλάβες: •Διαταραχές ακοής -πρώιμη Λογοπεδική παρέμβαση στη βρεφική και νηπιακή ηλικία -Λογοπεδική παρέμβαση στην παιδική και εφηβική ηλικία. -Λογοθεραπεία ή συντήρηση του λόγου στις επίκτητες βαρηκοΐες. -Παρέμβαση μετά από κοχλιακή εμφύτευση •Διαταραχές όρασης Κάθε γλωσσικό πρόβλημα που προκύπτει από: -Νοητική υστέρηση (λόγω συνδρόμων, π.χ Down, λόγο βλάβης του μεταβολισμού κ.α.) -Αυτισμός. -Φυσικές και κινητικές αναπηρίες του κεντρικού νευρικού συστήματος (εγκεφαλική παράλυση, αθέτωση κ.α.) -Διατήρηση ή συντήρηση της επικοινωνίας στις παθολογίες της «εγκεφαλικής γήρανσης», (Άνοιας, Αλτσχάιμερ κ.α.) •Δυσφαγία και διαταραχές μάσησης και κατάποσης. •Τεχνολογία λόγου, φωνής, ομιλίας.
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ........................... Εργοθεραπεία είναι η επιστήμη που συμβάλλει δυναμικά στην καλύτερη και γρηγορότερη αποκατάσταση του ατόμου που έχει ένα χρόνιο ή ένα προσωρινό μειονέκτημα. Απώτερος στόχος είναι να ξεπεράσει ο ασθενής τα όποια λειτουργικά μειονεκτήματα προκαλεί η πάθησή του και να αξιοποιήσει τις ικανότητες και δυνατότητες που διαθέτει. Η εργοθεραπεία συμβάλλει στην όσο γίνεται καλύτερη σωματική , ψυχολογική, κοινωνική και οικονομική αποκατάσταση του ασθενή, ώστε να ενταχθεί στην κοινωνία σαν χρήσιμο, αποδοτικό και ευτυχισμένο μέλος της, στον συντομότερο δυνατό χρόνο. Τα θεραπευτικά μέσα που χρησιμοποιεί η εργοθεραπεία είναι ουσιαστικά άπειρα σε αριθμό. Καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα δραστηριοτήτων και ασχολιών, με τέτοιο τρόπο ώστε στην συγκεκριμένη περίπτωση κάθε αρρώστου και στην δεδομένη περίοδο του προγράμματος αποκατάστασής του, η δραστηριότητα που επιλέγεται να είναι θεραπευτική. Ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε αρρώστου/πελάτη επιλέγεται και η θεραπευτική δραστηριότητα με άμεσο ή και με απώτερο θεραπευτικό στόχο. Οι ασχολίες που επιλέγονται με τη βελτίωση που παρουσιάζει ο ασθενής, κλιμακώνονται με σταθερό ρυθμό σε διαρκώς και δυσκολότερες, λεπτότερες, πολυπλοκότερες, βαρύτερες. Δηλαδή, οι απαιτήσεις των θεραπευτικών δραστηριοτήτων σταδιακά, συνεχώς αυξάνουν για ακρίβεια και επίδοση, ενώ συγχρόνως απαιτείται ταχύτερη περάτωσή τους. Τις θεραπευτικές δραστηριότητες της εργοθεραπείας τις χωρίζουμε σε πέντε μεγάλες κατηγορίες: o Μορφωτικές, πνευματικές και εκπαιδευτικές ασχολίες o Ψυχαγωγικές, κοινωνικές και αθλητικές ασχολίες o Δραστηριότητες καθημερινής ζωής o Παραγωγικές δραστηριότητες o Χειροτεχνίες ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ Οι στόχοι της εργοθεραπείας στην παιδιατρική είναι: • Να προσφέρει συγκεκριμένη δραστηριοποίηση για την ανάπτυξη της κινητικότητας των αρθρώσεων, την ενδυνάμωση των μυών και τον συντονισμό. • Να προσφέρει το ειδικό παιχνίδι • Να ξεπεράσει τους φόβους του και να αναπτύξει αυτοπεποίθηση μέσα από την εκτέλεση δραστηριοτήτων. • Να ενθαρρύνει την φυσιολογική ανάπτυξη. • Να προσφέρει κοινωνικότητα. Η επιστήμη λοιπόν της εργοθεραπείας καλύπτει ένα ευρύ φάσμα διάφορων διαταραχών όπως: • Νοητική στέρηση • Αυτισμός • Ψυχοκινητική ανωριμότητα • Σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής • Σύνδρομο Down • Εγκεφαλική παράλυση • Τραυματισμοί • Εγκεφαλικά επεισόδια κ.α.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την παρακάτω φόρμα για να στείλετε απευθείας ένα μήνυμα στο Μέλος του BusinessClub.gr στου οποίου τη σελίδα βρίσκεστε αυτή τη στιγμή.